برای مشاهده بررسی بنلی ریس (۲۴۹R) میتوانید ویدئو زیر را که توسط رسانه موتورپلاس تهیه شده است را مشاهده کنید:
موتورسیکلت مورد نظر ما تحت عنوان بنلی ۲۵۰R معرفی و به بازار عرضه شده و تنها موتورسیکلت ریس استایل بنلی در ایران محسوب میشود. در نگاه اول، طرح رینگها توجه آدمی را به خود جلب میکند. این موتور مجهز به رینگهای آلومینیومی جدید شبکهای کندویی شکل شده که در نوع خود جالب است. مدل فرمان آن به سبک کلیه موتورهای ریس به ارتفاع کوتاه و عرض نسبتاً کمتر تغییر یافته و فرمان پایینتر آمده و در سطحی پایینتر از صفحه نمایشگر کیلومتر جای گرفته است. فلاپها نیز حجیم سازی شده و با طراحی ریس هجومی خود، ظاهر اسپرت جالب توجهی به موتورسیکلت بخشیدهاند.
در فلاپ جلوی موتورسیکلت مجرای ورودی هوای عمودی مشکی رنگ جهت خنک کردن سیمکشی چراغ و سیستم برق موتور جایگذاری و دو عدد چراغ متقارن نسبتاً بزرگ نیز در جلوی آن تعبیه شده که یکی برای نور پایین و دیگری برای نور بالا کاربرد دارد. (اساساً موتورهای اسپرت دو چراغ، برخلاف تصور عموم به صورت تک چراغ مجزا عمل میکنند)
روی گلگیرها مجرای ورودی هوای کوچکی به چشم میخورد که جالبتوجه بوده و به نظر برای زیبایی بصری و خنکسازی هر چه بیشتر سطح لاستیک تعبیه شده است. تلق جلو مقداری کوتاه است و زاویه تندی دارد و به نظر نمیرسد بتوان برای رد لاین کردن و خم شدن روی باک، روی آن حساب زیادی باز کرد!
البته نمای کلی جلو موتور سیکلت زیباست و چراغهای نواری شکل دیلایتی که زیر چراغهای اصلی تعبیه شده، این زیبایی را دوچندان کرده است. (بهخصوص برای رانندگی در شب، این مدل چراغها ظاهر چشمنوازی پدید میآورند.)
در زاویههای کناری نیز مجرای خروجی هوای انجین جایگذاری مناسبی دارد هرچند که ظاهر بیشازحد خشن و کشیده مجموعه فلاپ مقداری توی چشم میزند!اگزوز موتورسیکلت نیز تغییر یافته با یک اگزوز دوقلوی عریض و طویل و البته تا حدی زیبا جایگزین شده که به نظر میرساند بحث دوقلو و حجیمسازی اگزوز برای کسب استاندارد یورو ۴ و همچنین پوشش خلع فرم زین عقب در راستای بهبود طراحی باشد. و در نهایت وزن کلی بنلی ۲۵۰R نیز ۱۸۰ کیلوگرم است.
برای مشاهده سایر موتور سیکلتها رو دستهبندیهای زیر کلیک کنید:
موتورسیکلت بنلی انواع موتور ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتور سیکلت کلاس ریس
طاهر –
عالی بود
مجد –
زیبا نگاهها بی اختیار بسمت اش برمیگرده صدای اگزوز عالیه … سنگینه کار هرکسی نیست باید موتور سوار حرفه ای باشی … با ریمپ کردن موتور شتاب خصوصا تو ریس بیشتر میشه تو مدل های استریت تغییری نمیکنه … در مجموع حس خوب و نرم رانندگی و احساس قدرت بخرید خوبه
مجد –
موتور به غایت زیبا و توجه همه رو جلب میکنه تو خیابون ولی خستگی ناشی از ترافیک شهری وزن زیاد موتور حرارت از سمت پای راست راکب در فصل تابستان با استارت فن خنک کن رادیاتور از معایب این سیکلت زیباست. ولی ریمپ که بشه صدای اگزوز عالی حس و حال موتور ریس رو دور بیفته موتور تو اتوبان راحت ۱۴۰ میره فنربندی نرم و لذت بخش در مجموع تمرینی برای سوارشدن موتورهای ۱۰۰۰ سی سی به بالا از یک تا بیست من بهش ۱۷ میدم .