در کلیپ زیر میتوانید نقد و بررسی موتور سیکلت بنلی ۱۵۰ طرح قدیم را که توسط رسانه موتور پلاس تهیه شده را مشاهده کنید:
این موتورسیکلت در حقیقت یک بنلی واقعی نیست .این موتورسیکلت با طراحی مشترک بنلی و شریک تجاری خود KEEWAY برای بدنه و استفاده از انجین SUZUKI GS125 می باشد. بدنه این موتورسیکلت پلت فرم سوزوکی GS125CC که پلت فرم رایجی در بین کارخانجات چینی می باشد و شما درهر کارخانه چینی یک محصول بر روی این بدنه خواهید یافت. البته در نظر داشته باشید که استفاده از بدنه سوزوکی یک مزیت محسوب میشود . موتورسیکلتهای سوزوکی مورد ذکر یکی از پر فروش ترین موتورسیکلت های ۱۲۵ سی سی در کل دوران تولید موتورسیکلت می باشد . ضمنا انجین ۴ زمانه ۲ سوپاپ استفاده شده در یکی از کار آمد ترین انجین های تولید شده در رده اکونومی سوزوکی می باشد.
در نگاه اول به بنلی ۱۵۰ سی سی شاید ابهت برند BENELLI را جذب کند ولی با نگاه موشکافانه این موتورسیکلت به شدت از نظر بدنه شبیه به موتورسیکلت کویر RKV200cc می باشد. در هر حال هم بنلی و هم RKV محصول کارخانجات KEEWAY می باشدکه بیشتر از اینکه بنلی طراحی این موتورسیکلت را انجام داده باشد فقط استفاده از برند خود را بر روی این موتور اعطا کرده است. در هر حال پس از نگاه موشکافانه به طراحی انجین و بدنه به بررسی سواری با این موتورسیکلت می پردازیم:
انجین سوزوکی استفاده شده در این موتورسیکلت با مصرف سوخت متوسط روبه پایین همراه با گیربکس ۵ دنده سواری نرم و شتاب متوسط را به شما ارائه می کند . کمکهای جلو تلسکوپی با افزایش ضخامت نسبت به مدل مشابه استفاده در سوزوکی ضمن افزایش استحکام استفاده در موارد حمل بار با موتورسیکلت را ساده تر کرده است. کمک عقب از نوع تکی می باشد. ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای عملکرد قابل قبولی در کاهش سرعت نشان می دهد. اگزوز استفاده شده در این موتور سیکلت دارای کاتالیزور و خروجی اگزوز مطابق با استاندارد EURO II است . رینگ های آلومینیومی با کیفیت استفاده شده در این موتورسیکلت دارای کیفیت بالا ولی تایر های استفاده شده از نوع چینی با درصد رابر پایین میباشد که فروشگاه اینترنتی موتورگمرک استفاده از تایر های با کیقیت را به شما توصیه میکند. با درنظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده , شما با خرید این موتور سیکلت هرچند یک بنلی واقعی نخریده اید ولی کیفیت همتراز با مبلغ پرداختی خود در اختیار خواهید داشت.
برای مشاهده سایر موتور سیکلتها رو دستهبندیهای زیر کلیک کنید:
موتورسیکلت بنلی موتور تا ۵۰ میلیون موتور سیکلت کلاس نیکد
احمد –
خدایی موتور خوبیه
محمد حسن تیموری –
سلام من بنلی ۱۵۰دارم خیلی خیلی عالی هست دعوت میکنم بخری خیلی سوار نرم داره و قدرت شم خیلی خوبه سروصدای کمی هم داره 😘
ناشناس –
سلام موتور بدی نیست فقط یه ذره قاپاغهاش صداداره
امیرعلی –
خیلی دوست دارم یه دونه بخرم پول ندارم…
ناشناس –
حله
اصغر سلمانی –
سلام موتور خوبیه
فقط مقداری زورش کنه
ترمزها عالیه
من دیسک کمر دارم نرمی و راحتی اش فوق العاده است
کاربر –
من یکسال بنلی ۱۵۰ مدل ۹۸ داشتم ، بعد اپاچی خریدم ، الان دوباره میخوام بنلی ۱۵۰ بخرم ، تجربه خودمو میگم ، حدود چهل هزار کیلومتر با بنلی رانندگی کردم چون من زیاد استفاده میکنم از موتور بخاطر کارم و از صفر دست خودم بود. فقط زنجیر و یک لاستیک جلو عوض کردم . هیچ ایراد و خرابی دیگه پیش نیومد براش ، خیلی ترمز جلوش از اپاچی بهتره با هر سرعتی بگیری نمیخوری زمین ولی اپاچی میزنه زمین، شتاب اپاچی یک ذره بیشتره از این بنلی هست ، ولی سرعتشون یکیه در نهایت ، من با بنلی ۱۲۶ تا رفتم با اپاچی هم همینطور ،نهایت جفتشون زور بزنه تو سرپایینی حدود ۱۳۰ تا برن ، جفت راهنما داره خیلی پر نور و شیکه بنلی ، بوق و چراغهاشم عالیه ، نرمی صندلی و کمک فنرشم از اپاچی بهتره، سبک تر و راحت تره از اپاچی ، یک ایرادش اینه که لوازم بدنه شو همه ندارن و فقط نمایندگی داره ، موتور من خراب هم نشد که برای لوازم فنی به مشکل بخورم ، ولی لوازم مصرفیش هم با اپاچی ها یکیه ،من الان اپاچی هم دارم اپاچی رو واسه کار نگه میدارم ، و بنلی رو برای رفت و امد میخوام بخرم دوباره. چون خیلی شیک و باکلاس تر از اپاچی هم هست.