بررسی ویدئویی موتور سیکلت بنلی لئوچیننو توسط رسانه موتورپلاس را میتوانید مشاهده کنید:
به گفته خود بنلی استایل این موتور اسکرمبلر به حساب میاد اما یه نکته ای که میخواستم بهتون بگم اینه که این موتورها جزو سبک نئو رترو هستند.
نئو رترو به موتورهایی گفته میشه که با وجود طراحی کلاسیک از تکنولوژی مدرن بهره میبرن. مثل همین لئونچینو، cb300r و cb1000r.
بنلی Leoncino 250 یا لئونچینو ۲۵۰ محصول بنلی است که توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد به کشور وارد شده است. با وجود موتورسیکلتهای این رده در کشورمان سابقه زیادی ندارد، پرشین سیکلت ارائه کننده این دسته موتور در بازار است به عبارتی دیگه میتوان گفت که تنها رقیب هم کلاس بنلی Leoncino 250 در کشور کاوازاکی استرلا ۲۵۰ است.
مشخصات در این موتور تک سیلندر ۴ سوپاپ ۴ زمانه بوده و حجم دقیق آن برابر ۲۴۹ سیسی است. این موتور توان تولید حداکثر ۲۵.۲ اسب بخار قدرت در دور ۹۲۵۰RPM و ۲۱ نیوتون در ۸۰۰۰ دور در دقیقه را دارد.
دارای جعبه دنده ۶ سرعته و نوع کلاج خیس صفحه روغنی است، و سیستم سوخت انژکور برقی است.
یک دیسک ترمز ۲۸۰ میلیمتری با کالیپر ۴ پیستونه در چرخ جلوی بنلی Leoncino 250 و یک دیسک ترمز ۲۴۰ میلیمتری با کالیپر تک پیستونه در چرخ عقب آن وظیفه ترمزگیری و مهار قدرت خروجی پیشرانه را بر عهده دارند و وزن ان ۱۶۴ کیلوگرم است.
سواری بنلی لئونچینو ۲۵۰ اسپرت و کمی خشک است اما نمیتوان آن را غیرقابل تحمل دانست.
در عوض فرمان پذیری و تعادل این محصول بنلی بسیار عالی و اسپرت ارزیابی میشود. Leoncino به لطف فاصله محوری زیاد خود در سرعتهای نسبتا بالا از تعادل بسیار خوبی برخوردار است. اما از طرف دیگر لرزشهای محسوس در سرعتهای زیاد نیز رانندگی طولانی مدت با آن را خسته کننده میکند.
برای مشاهده سایر موتور سیکلتها رو دستهبندیهای زیر کلیک کنید:
موتورسیکلت بنلی انواع موتور ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتور سیکلت استریت
مصیب مهرآشیان مسکنی –
من در نو جوانی سوپرکاپ هوندا بدون کلاج داشتم در جوانی تریل کاوازاکی ساخت ژاپن دو برابر هم کلاس خود یاماها قیمت داشت ولی به لعنت شمر و عمر سعد نمی ارزید لوازم یدکی نداشت کاربرات بیرونی نداشت و یک پمـپبنزین سرمیلنگ سر خر بود و ماهی یکبار میشکست پیدا هم نمیشد خودم یکی در تراشکاری از دنده مهنه ماشین هاتراشیدم ده برابر اصلی آن کار کرد ولی ماشاءالله به مهندسی بنلی چه شرکت. جنیون آمریکا و چه ایتالیا چه چین ساخته موتورش براای موزه و نمایش خوب که یک نفر فنی مثل من قسمت به قسمت شرح دهد موتور یا انجین یا رانشگر آن مانند یک متور پیشرفته یورو چهار است. مثل موتور پژو u5وuv حالت را به هم نمی زند از تسمه تایم و تسمه دینام و تسمه کولر حا کولر ندارد ولی اگر روی ماشین بود و کولر هم میداشت جا داشت که بغل دنده استارتو یا پراویل یا بیک دنده دیگری کلر را هم پراویل کند افسوس عمر موتور های انجیندرون سوز رو به اتمام است ولی بنلی یکنمونه برایه رانشگر ها بود عمدا من شاعر مثلحداد عادل بی سواد پیشران نگفتم انگارخود رو دنده عقب ندارد و فقط به پیش می رود.
مصطفی –
موتور عالیه من دارم راضی ام ،باصفا خوشگل باحال
مصطفی –
موتور عالیه من دارم راضی ام ،باصفا خوشگل
ناشناس –
من ندارم ولی همیشه دوس داشتم یکی بگیرم و ایشالا حتنا میخرم
ناشناس –
حرف نداره این موتور من دارم یکیشو سبز خاکستری بی نظیره
ناشناس –
واقعا عالیه من یکیشو دارم بی نظیره